donderdag 14 juni 2012

Beeldbank

Er bestaan heel wat verschillende beeldbanken, zo denk ik terug aan de les over erfgoededucatie waarin we gebruik maakten van de beeldbank van Brugge. Ik wist niet dat dit bestond en vond dit echt een hele leuke ontdekking. Ik heb het inmiddels al aan mijn ouders en zelfs mijn grootouders getoond, met heel wat interessante verhalen uit 'de goeie ouwe tijd' tot gevolg.

De volgende beeldbank kan heel nuttig zijn in de lessen PKV. Op www.schooltv.nl kan je heel wat leuke filmpjes vinden. Je kan ook per vakgebied werken en onder het vakgebied kunstzinnige oriƫntatie kan je kiezen tussen de verschillende domeinen van de kunst.


PAS OP ! Er zijn heel veel instructie-filmpjes voor productgerichte activiteiten te vinden in de beeldbank. Die heb je dus niet nodig ;)

Neem de tijd om de site eens te doorzoeken, je kan er inspiratie-materiaal vinden voor kleuters en peuters, lagereschoolleerlingen en leerlingen uit het middelbaar.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten