dinsdag 5 juni 2012

De magische kracht van poppen

'De magische kracht van poppen is een heel interessant boek als je met poppen wil werken. Voor mijn stage heb ik het boek geleend van een vriendin die kleuteronderwijs studeert. Het boek staat vol leuke weetjes, geschiedenis, tips, soorten poppen, decorsuggesties, enz.



Dit kan leuk zijn om zelf inspiratie op te doen maar het kan ook een werkinstrument zijn om je leerlingen kennis te laten maken met de wereld van het poppentheater.

Bij kleuters komt het ook vaak voor dat ze een klaspop hebben, deze kan je gebruiken in je dramatisch spel of je kan eventueel zelf met de leerlingen een pop maken voor dramatisch spel, die nadien als klaspop gebruikt kan worden.



Mijn vriendin maakte een klaspop aan de hand van dit boek, dit was het resultaat :
Ik heb me hierop gebaseerd om mijn doorwerksessie bij de projectdag rond 'De Stad' vorm te geven.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten