donderdag 14 juni 2012

The Trestle Masks

Tijdens mijn Landjuweelervaringen heb ik heel wat bijgeleerd over vechttechnieken op scène, grime, clownerie, enz.

De workshop die mij het meest is bijgebleven was die met de maskers.
We werkten met 'The Trestle masks' Dit zijn theatermaskers die ontworpen werden door de Britse theatergroep 'The Trestle Theatre Company' Dit zijn dé ideale maskers om te werken rond emotie, mime, het vertolken van typetjes, clownerie, lichaamshouding en nog zo veel meer.

Er is slechts 1 nadeel : de maskers zijn zeer duur.
Als ik me goed geïnformeerd heb, beschikt de cultuurdienst van Damme over een masker-set.



Hieronder een kort, zelfgemaakt filmpje uit de workshop die ik heb gevolgd. (Excuses voor de slechte beeldkwaliteit.)





Geen opmerkingen:

Een reactie posten